magazin
Petra von Kantból férfi lett, és a keserű könnyeit is letörölte François Ozon új, Peter von Kant című filmjében. Hogyan lehet átírni Fassbinder…
továbbmagazin
Az élőben megrendezett 72. berlini filmfesztiválon a kortárs film ikonikus zsenijei és izgalmas újoncok küzdenek majd a figyelmünkért. Új filmmel…
továbbhír
Élőben, de felére csökkentett férőhellyel rendezik meg februárban a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztivált. A Berlinale idén François Ozon legújabb,…
továbbmagazin
Kolozsvárra látogattunk, ahol jelenleg is zajlik Románia legjelentősebb filmes eseménye, a 20. Transilvania Nemzetközi Filmfesztivál. Az első három…
továbbmagazin
Első napjaink az A-kategóriás fesztiválon szokás szerint a fajsúlyos, nehezen emészthető témák jegyében teltek: az Arany Medvéért versenyző francia…
továbbhír
A Budapesti Francia Intézet szeptember 12-től Az érzékelés birodalma címmel folytatja rendszeres filmvetítéseit 200 fős mozitermében. Az október…
továbbhír
A Jameson CineFesten lesz a magyar premierje az Arany Pálma-díjas Adele életének (La Vie d'Adele) - hogy stáblistával vagy anélkül, kiderül…
továbbhír
Charlotte Gainsbourg francia színésznő, Mike Leigh brit filmrendező és más filmes alkotók is támogatásukról biztosították Fliegauf Bence Csak a szél…
továbbmagazin
François Ozon 2009-es, San Sebastiánban díjat nyert Menedék című filmjét a tavalyi Titanicon már láthatta a magyar fesztiválközönség. A Francia…
továbbmagazin
François Ozon az angol nyelvű kosztümös melodrámája (Angel) és a végletesen abszurd Ricky után visszatért a gyászt és a szerelem elvesztését…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéJó, én föl is gyújthatom az épületet....
Milton Waddams / Hivatali patkányok